Sunday, August 15, 2010

kita akan kecewa jika mengharapkan kesempurnaan


aku sentiasa tegur diri aku agar sentiasa amalkan diplomasi...maksud aku sentiasa terima kelebihan dan kekurangan..sentiasa memaafkan..sentiasa faham sesiapa pun ada kekurangan,termasuklah diri aku sekali..




ayat direct,semua orang tak sempurna...so jika kita mengharapkan kesempurnaan,kita komfem akan kecewa...




tak mungkin akan ada...mak abah yang sempurna..yang sentiasa tau menegur ikut citarasa kita+senyum sepanjang masa+tak pernah lupa bagi duit belanja....dorang pun manusia biasa macam kita...yang terkadang bila temper,lupa segala...





mustahil akan ada....kawan yang akan sentiasa faham kita+menjaga hati kita sepanjang masa+selalu ada masa temankan kita....paling koman,sesekali mesti ada kutuk belakang,buat cerita bukan2 ke,tikam belakang....alah...sama je macam kita....




tipulah kalau ada....kekasih yang kalah malaikat perangainya...yang tau masak +semayang cukup+terer main game bola+tak pernah mengumpat+pandai berjimat+takde flirting ngan org len+sentiasa ayu+kentut tak bunyi+rajin mandi+tak pernah romen2.....semuanya cukup dalam satu masa...realitinya mesti ada lebih,ada kurang punyala...sama je macam kita..kan?kan?




aku bogel lar kalau ada....parti politik yang cukup semua bila ada kuasa..yang ahlinya langsung tak rasuah+tak main kroni2+tak mandrem sana sini+tak mengutuk,mengeji....agak2 lah woi....dorang suma pun manusia biasa la...same macam kita...




hakikatnya,yang kita duduk sekarang ni namanya dunia...ingat...dunia tiada kesempurnaan,takkan mungkin boleh adil untuk semua...ingat...kita akan kecewa,jika mengharapkan semua sempurna untuk kita....




untuk aku,dan siapa2....hanya ALLAH yang sempurna...





racync:bulan ramadhan ni,entri pun mestila yang relegi...dok gitu...




2 comments:

  1. +tak pernah mengumpat+pandai berjimat+takde flirting ngan org len+sentiasa ayu+kentut tak bunyi+rajin mandi+tak pernah romen2..

    ada la...aku! aku!





    cepat bogel!!!! haha...

    ReplyDelete
  2. errr....

    bogel tu psl parti politik lar,bkn psl makwe...

    huhu

    ReplyDelete

sebelum komen bismillah dulu ...