Friday, October 30, 2009

sekadar muzik,cinta yang diniaga...


terhenti lama memanggu..........


ye kan..kenapa aku terus memilih bisnes,muzik dan cinta untuk dibicara.politik??tak mau..aku kuat mengatakan politik itu sangat penting namun aku jijik padamu.namun kerana kehandalan ilmu politik, islam menjadi raja dunia dahulu.sementelah kerana buta politik la orang islam semakin diandaikan..opsss..aku xsuka cerita politik..


lama menyingkap diri.ape arah diri..jalan memang pelbagai.tetapi kemana ingin berdiri.tolak kanan dan kiri,aku tetap pilih yang ini.bisnes.aku suka ini..banyak cerita dibaca.tentang bagaimana ingin berniaga.tentang kejayaan ramai perwira (peniaga yang berjaya pada aku perwira)..tentang madah pujangga mereka.kunci atau segala..mungkin itu bakal dibicara..


kenapa muzik??aku suka muzik.jangan tanya muzik ape.aku hanya suke muzik.pada aku muzik itu mudah.indah.tetapi jika difikirkan terlalu akannya.muzik itu jadi gundah..oh.mungkin kerna usia.kini pabila mendengar lagu(muzik+lirik?),aku lebih berat pada liriknya.biar lagu itu sedikit cuma.tp jika liriknya menikam jiwa.itu lagu muzik yang aku suka..


cinta sengaja yang nombor 3..sekarang dah faham kan.seperti yang lain aku suka cinta.tapi malu berkata..cinta pada tuhan (paling utama),sesama manusia,alam dan sekitarnya..aku memang cintakan cinta..ini mungkin sedikit dibicara..tetapi fahamkan..


akhirnya kerana ini lah aku bicara sekadar muzik,cinta yang diniaga...


sang gelora : sedikit..tapi mula nampak arah ini...






3 comments:

  1. blog ni hak kita. kita yang create dan kita jugaklah yang tentukan arah tujunya. bagi aku, kalau kau memilih untuk serius dalam penulisan di blog, cara penyampaian pun kenalah juga serius. baru pembaca dapat feel ke'serius'an tu. rajin-rajin melawat blog yang dapat memberi idea pun salah satu cara cam mana nak belajar. err...maksud aku bukan plagiat. cuma menjadikan blogger yang lebih senior sebagai sumber inspirasi dalam menulis di blog. inspirasi tau. bukan tiru. ingat tu. sebab dunia blogger yang dicipta manusia ni cuma kecik je. biar apa yang ditulis semua datang dari hati yang dihantar ke neuron seterusnya jari yang bertindakbalas menggerakkan huruf-huruf apa patut ditekan. tapi bikin blog jangan separuh jalan ar. kadang-kadang kita tak perasan pun yang sebenarnya blog kita ni ada pengikut yang tersendiri.

    peh! ni la komen gua paling serius dan panjang-sepanjang gua menjadi seorang blogger.heh!

    ReplyDelete
  2. peh..tol ar..panjangnyer..siap msuk bab hati trun neuron tuh..nway thanx

    ReplyDelete
  3. hai jamil....
    dah berjinak2 wat blog ke?
    hehehehe....bagus...bagus...

    ReplyDelete

sebelum komen bismillah dulu ...